CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath Anniversary tickers


Followers

Tuesday, February 2, 2010

#BiDadaRi daRi TiMuR#

Alhamdulillah...Ucapan syukur dipanjatkan pada RabbulJalil..Buku yang telah lama ku impikan untuk memilikinya dapat jua berada dalam gengamanku.Sewaktu aku ke kota bersama ibu,sempat juga ku singgah sebentar ke kedai buku untuk mendapatkan buku ni.Fikirku,mungkin diriku di antara mereka yang agak ketinggalan untuk membaca dan memiliki 'novellette' ini..Akan tetapi,seusai membacanya,aku berasa cukup puas dan dengan kupasan isi yang dapat diteladani.

Novel ini tampil dengan nada yang tulus dan harmoni. Ia berkisah tentang hidup, kesetian, pengorbanan dan perjuangan. Pengalaman isteri Mursyidul Am PAS merangkap Menteri Besar Kelantan dirakam dalam langgam bahasa yang puitis sehingga membuatkan pembaca turut sama meranduk tohor dalamnya sungai kehidupan yang punya saat kering dan bahnya.Segala pahit getir dihirup bersama, saling mempercayai sehingga tiada ruang untuk meletakkan curiga di antara mereka.

Moga intipati buku ini mampu ku jadikan teladan dalam meniti hari yang mendatang. Walau ku tahu, aku takkan mampu menyangka apa yang bakal terjadi kelak.Untuk 'kefahamanku yang terpuji', penuhilah niatmu untuk memilikinya. Nescaya sesal itu tak akan singgah di hatimu.Insya Allah...

Tajuk : Bidadari Dari Timur ( Memoir Isteri Seorang Pejuang )
Hasil Karya : Tuan Sabariah Bt Tuan Ishak
& Illi Sarah Annual Bakri.
Harga pasaran : RM12.90

" Inilah kisah hidupku. Aku memilih untuk menghidu bau syurgaMU, dengan setia bersama suamiku. Telah aku angankan menjejak ke dalamnya, melalui mana-mana pintu yang aku sukai. Ya Allah, aku mohon redha dan syurgaMU. Amin..."
-Datin Tuan Sabariah Bt Tuan Ishak-

No comments:

Post a Comment