CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath Anniversary tickers


Followers

Thursday, December 24, 2009

# iNi AzaMkU#

Memang itu azamku…

Taat pada yang Satu...

Berpada dalam menurut nafsu...

Tapi kadang-kadang aku buntu…

Kenapa jalanku sentiasa berliku?

.......

Aku memang mahu berubah…

Siapa mahu hidupnya sampah…

Hari-hari dihiasi fitnah…

Melihat dunia segalanya indah…

Akhirat pula dipandang rendah…

.......

Hati sentiasa mencari-cari…

Inginkan panduan dari Ilahi…

Namun janji padaNya tidak pernah ditepati…

Syaitan pula beraja dalam diri…

.......

Bila sebut soal dakwah…

Terus terdetik perkataan “susah”…

Kononnya diri terlalu bersalah…

Takut nanti menjadi fitnah…

.......

Sering kubertanya, mampukah aku?

Atau lebih tepat, mahukah aku?

.......

Ya, ini pilihannya…

Walau aku sedar akan ranjaunya…

Tidak bisa kutempuhi dengan selesa…

Mengajak manusia membersih jiwa…

Mengagungkan Dia yang Maha Esa…

.......





No comments:

Post a Comment