CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath Anniversary tickers


Followers

Thursday, December 31, 2009

# 1430H vs 2009M #


Terasa begitu pantas masa berlalu..Alaf Y2K kini sudah melangkau 1dekad..Rasanya seperti semalam sahaja kita baru menyambut Alaf 2000.Kadang-kadang susah untuk mempercayainya,tetapi inilah hakikat yang saya harus terima bahawa masa itu tidak akan menunggu kita.Pepatah melayu ada mengatakan bahawa " Masa itu Emas"..Ia menunjukkan bahawa tingginya nilai masa itu sehingga dibandingkan dengan nilai emas yang tidak turun harganya dan ada kalanya masa itu lebih berharga lagi dari emas.

Tahun hijri 1430 sudah 2 minggu meninggalkan kita dan kini kita telah pon memasuki tahun 1431H.Manakala tahun 2009 bakal meninggalkan kita mungkin hanya tinggal beberapa jam sahaja lagi(ikut jam saya menulis ni) dan 2010 akan tiba.Saya pasti majoriti masyarakat dunia ini telah "list down" kan segala azam baru untuk menempuhi tahun baru.Tinggalkan yang keruh dan ambil yang jernih..Mungkin juga diri saya tergolong dalam kelompok yang menyenaraikan azam baru apabila tibanya tahun baru..Akan tetapi adakah ia akan terlaksana ataupun sekadar untuk memenuhi ruangan kertas kosong sahaja??Sama-samalah kita doakan agar setiao azam yang baik itu mampu kita penuhi dan laksanakan dengan jayanya.

1430H dan 2009M banyak menggamit memori.Hilai ketawa mahupun deraian air mata sudah saya tempuhi.Maha Hebatnya Allah mengatur hidup hambaNYa.DIA tidak membiarkan hambaNYA sentiasa berduka dan tidak juga melalaikan hambaNYA dalam keriangan..Kenangan Manis akan saya sematkan dalam kotak fikiran sedalam dalamnya dan kenangan pahit juga akan saya simpan dalam diri untuk jadikan pedoman di hari muka.

Sebelum nafas terhenti mata tertutup rapat untuk selamanya,insyaAllah untuk 1431H dan 2010M akan saya lakukan yang terbaik untuk setiap aspek tidak kira dalam urusan duniawi mahupun ukhrawi. Semoga perubahan yang dilaksanakan itu seiring dengan masa yang berlalu malah lebih baik dari itu..Sentiasa lah berdoa untuk kebaikan dan terhindar dari keburukan.Sesungguhnya Allah itu tidak pernah menzalimi hambaNYA melainkan hamba itu sendiri yang menzalimi dirinya sendiri. Ya Allah,bantulah hambaMU ini dan ku benar-benar memohon NusrahMU untuk menempuh ranjau hidup di dunia yang berliku.

*** Selamat Tinggal 1430H&2009M !

No comments:

Post a Comment